دیگر چک برگشتی باقی نمی ماند در این پست روشی موثر را برای ثبت سررسیدها معرفی میکنیم. این روش به شرکتهای متوسط و کوچک کمک میکند تا نظام دریافت و پرداختهای خود را منظم کنند. تمام آنچه که لازم است یک بورد کانبان با امکان تعریف سررسید عملیات است. در ادامه، این روش را در سادهترین حالت، در «مَندِی» پیادهسازی میکنیم. برای شروع ابتدا فرایند ثبتنام در سامانه را انجام دهید و سپس یک شرکت بسازید. در ادامه دو بورد «کانبان» با نامهای زیر ایجاد کنید: - دریافت (ثبت چکها و مبالغی که دریافت میکنید با تاریخ سررسید) - پرداخت (ثبت چکهای پرداختی و سایر پرداختها با تاریخ سررسید) نکته مهم این است که در زمان ثبت اسناد به گزینه «یادآوری» توجه داشته باشید. در صورتی که یادآور ثبت کنید سامانه در موعد مقرر از طریق ایمیل یا سایر نرمافزارهای پیامرسان برای شما یادآوری ارسال میکند. ![مدیریت چک](/images/content/manday_ir_cheque-management.png?w100 "مدیریت چک") برای مثال برای پرداختها ما معمولا یادآور را 3 روز قبل از سررسید قرار میدهیم. بدین صورت از 3 روز قبل یک ایمیل یادآوری مانند تصویر زیر ارسال میشود. حال اگر کمی شرکت شما بزرگتر باشد احتمالا شرایط شما پیچیدهتر است. ممکن است در فرایند دریافت یا پرداخت، بیش از یک نفر مسئولیت اجرایی داشته باشند. برای مثال ممکن است تحصیلدار داشته باشید که چکها را نقد میکند، یا مسئول پیگیری داشته باشید. برای هر کدام از روالهای اداری خود میتوانید فرایند ایجاد کنید و مسئولیتهای اجرایی را تقسیم کنید. همچنین میتوانید برای روالهای مختلف دریافت و پرداخت بوردهای مختلف داشته باشید. برای مثال میتوانید روال دریافت چکها را از روال دریافتهای نقدی که نیاز به پیگیری دارند جدا کنید.