مشتریان ایدهآل شما چه کسانی هستند؟ ##اعضای تیم باید چرا و چه چیزی را در مورد مشتری ایدهآل شما بدانند؟ مشتری مایه حیات هر کسب و کاری است. واضح است که در صورت عدم ارائه خدمات موثر به مشتریان، کسب و کار شما هدفی ندارد و در نهایت از بین خواهد رفت. ![مشتری ایده آل](/images/content/ic/manday_ir_ideal-customer2.png?w100 "مشتری ایده آل") با این حال، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها هنگام آموزش اعضای تیم مرتکب میشوند، توضیح ندادن درباره مشتری ایدهآل است. درباره مشکلاتی که مشتری با آن درگیر است و اینکه چگونه کسب و کار شما این مشکلات را برای آنها حل میکند. در پایان این مقاله، حوزههای کلیدی مشتری ایدهآل خود را که باید با اعضای تیم به اشتراک گذاشته شود، خواهید شناخت. بنابراین اعضای تیم میتوانند دید واضحی داشته باشند از اینکه مشتری ایدهآل شما چه کسی است و چگونه میتوان به بهترین شکل ممکن با او ارتباط برقرار کرد؟ اطمینان از اینکه اعضای تیمتان دید واضحی نسبت به مشتری ایده آل شما دارند بسیار مهم است چون در بسیاری از موارد، اعضای تیم هستند که اولین تماس یا اکثریت تعاملات را با مشتری ایدهآل شما دارند. ناگفته نماند که تعامل موثر با مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه سنگ بنای دستیابی به نرخ تماس و تبدیل بالاتر برای رشد و کاهش هزینههای فروش است! و کلید تعامل موثرتر، دانستن همه چیز در مورد شخصی است که با او صحبت میکنید تا بتوانید بفهمید که او واقعا چه کسی است و چگونه با او صحبت کنید تا به سرعت به علایق مشترکتان پی ببرید. به همین دلیل، اعضای تیم باید بدانند مشتری ایدهآل شما کیست و برای حل چه مشکلاتی تلاش کنند. بنابراین برای برقراری ارتباط موثرتر میتوانند با مشتریان ایدهآل یا مشتریان بالقوه شما واقعاً همدلی کنند و با آنها به عنوان یک فرد ارتباطی برقرار کنند که به نحوی هم معنادار باشد و هم مورد قدردانی مشتری ایدهآل شما باشد. یک نقطه شروع آشکار، اشتراکگذاری آواتار مشتری یا همان چیزی است که برخی افراد به آن پرسونای شخصیت مشتری میگویند و احتمالاً توسط بخشهای فروش و بازاریابی شما تدوین شده است. این نه تنها شامل اطلاعات جمعیتی مانند: • جنسیت • گروه سنی • محل زندگی • وضعیت تاهل • آیا فرزندی دارند؟ اگر دارند تعداد و سن آنها؟ • انواع حرفهها و مشاغلی که دارند. • عنوان شغلی آنها • سطح تحصیلات •درآمد سالانه بلکه شامل اطلاعات روانشناختی مشتری ایدهآل شما هم میشود مانند: • انواع کتابها، مجلات و روزنامههایی که میخوانند و از آنها لذت میبرند. • انواع فیلمها و برنامههای تلویزیونی که تماشا میکنند. • سرگرمیها یا علایقی که دارند. • میزان علاقه به آنلاین یا آفلاین بودن •کاری که دوست دارند برای تفریح انجام دهند. اعضای تیم باید بدانند اهداف و ارزش مشتریان ایده آل شما چیست. چالش ها و مشکلات آنها چیست و واقعاً چه میخواهند و چگونه محصولات و خدمات شما به آنها کمک میکند تا مشکلات خود را حل کنند. و اگر پرسونای مشتری متفاوتی برای سایر محصولات و خدماتی که ارائه میدهید دارید و اعضای تیم با آنها درگیر هستند، باید برای هر یک از آنها فرآیند خاصی را دنبال کنید. در صورتیکه همه چیز را در مورد مشتری ایده آل خود با اعضای تیم به اشتراک بگذارید، آنها درک بسیار واضحی از اینکه با چه کسی سروکار دارند خواهند داشت و با این درک بهتر میتوانند به طور مؤثرتری با آنها تعامل داشته باشند و در عین حال برند شما را در بهترین موقعیت خود قرار دهند. منبع: https://cxcentral.com.au/ideal-customers/